Dle Filat, iată ce i-am povestit nepoţelului meu

Am văzut ieri cum premierul nostru, Vlad Filat, s-a apucat şi a aruncat prima piatră în grădina „buruienoasă” a librăriilor moldave. Comanda a venit: cartea „Sexul povestit celor mici” (în două volume pare-mi-se) să fie retrasă din librării până la amiază! Vai ce groaznic, tovarăşe prim-ministru! De ieri până azi numai la asta m-am gândit. Mă întreb şi eu în ce secol trăim. Mă uit ca o capră în calendar şi văd că suntem în veacul al XXI-lea, după Hristos.

Aşadar, cartea „Sexul povestit celor mici” se vinde în librăriile din MD şi RO de prin 2004. Chiar am şi văzut-o acum trei ani pe rafturile unei librării. Mă gândeam să o cumpăr pentru posibilii mei urmaşi, dar taman atunci nu aveam bani. Acum aş cumpăra buclucaşa carte, dar unde s-o mai găsesc? În cabinetul lui Filat?… În subsolul clădirii Guvernului?…

Iată că ceea ce nu a făcut guvernarea comunistă face acum „noua” guvernare, care ne-a promis SCHIMBAREA. Asta să fie „schimbarea”? Prin interzicere, fie aceasta şi o interzicere futilă, se poate face o schimbare sănătoasă? Nu cred. Doar un exemplu banal: dacă Filat nu călca peste interdicţiile impuse de guvernarea comunistă, mai ajungea el premier? Nu. Aşa şi cei mici: dacă, într-o manieră cât se poate de pozitivă, copiii nu vor afla despre sex din gura părinţilor, vor afla din alte părţi, numai că în acest caz s-ar putea ca „marea noutate” să aibă efecte din cele mai negative, poate chiar traumatizante.

Eu cred mai degrabă că premierul Filat cu ai să-i miniştri „proeuropeni” şi cu mentalitate medievală nu s-au născut la vremea lor. Dacă aceşti mari funcţionari apăreau pe lume măcar în Evul Mediu, când în plin avânt era prohibiţia cărţilor care propagau adevărul ştiinţific, aveam azi mai mult timp să ne preocupăm de problemele reale ale acestui şubrezit şi prăpădit stătuleţ. De ce, de exemplu, Guvernul AIE nu a rezolvat problemele mari, dar s-a apucat să ne interzică o carte pe care foarte mulţi copii au citit-o şi au îndrăgit-o? E ca şi cum comuniştii ar fi interzis „Albinuţa” lui Grigore Vieru pe motiv că regretatul poet nu a recunoscut niciodată existenţa „limbii moldoveneşti”. Dar oare nu u e ridicol să lăsăm apariţia copiilor pe seama berzelor de vreme ce Internetul e plin de site-uri nocive în acest sens? A, dle Filat?

Interdicţia lui Filat miroase urât. Se pare că premierul pregăteşte terenul pentru introducerea religiei în şcoli. Iată de ce în posibilul său plan ar intra şi scoaterea din librării a cărţilor care vin în contradicţie cu… morala, cu… Biblia. Parcă am scăpat de umanisul Pasat, a venit acum rândul lui Filat să aibă grija castităţii şi moralităţii norodului?

P.S. Dle Filat, iată ce i-am povestit eu azi nepoţelului meu de 5 ani, care m-a ascultat cu mare interes: „De când au ieşit din URSS, moldovenii fac şi sex. Nu-mi pot explica apariţia misterioasă a mioriţelor moldovane de până în 1991. Probabil le-a adus, în cioc, LuftBarza”.

Preluat de HotNews.md
3 gânduri despre “Dle Filat, iată ce i-am povestit nepoţelului meu

  1. E strigător la cer ceea ce povesteşti tu aici. Cum să interzică o carte educativă? Ai dreptate, copiii află alte aberaţii din atâtea surse fără urmă de bun simţ şi adevăr valabil. În loc să educe cum trebuie vânzătorii de ziare să nu mai dea copiilor reviste de prost gust, tabloide şi altele, ei scot de la vânzare cărţi.

    Apreciază

  2. tu ai vazut cartea in intregime?
    si asta’i carte pentru copii? O_O
    trebu de lasata parintilor partea educativa a sexului , iar daca lipseste copilul tot gaseste de unde sa se informeze
    da cartea asta vnature e de’a pwla povestita celor mici , si imaginile .. fu

    Apreciază

Lasă un răspuns

